dynamiek in pedagogiek

Dynamiek in Pedagogiek

Herkennen van armoede (AUGEO Foundation)

Meepraten?

Kom bij de facebookgroep voor pedagogen die niet bang zijn voor complexiteit!

Volg je de Augeo Foundation al op Facebook of Instagram? Kan ik je van harte aanbevelen. Zo zag ik laatste een post voorbij komen die ik wilde bewaren. De post ging over het herkennen van armoede. Ik keek op de website en dacht, dat moet ik op de website zetten, en natuurlijk delen met de dappere Pedagogen.

Herkennen van armoede

Op de website zie je goed terug dat ze erkennen dat armoede een complex probleem is (voor ons niet echt een verrassing). En dan vooral dat de constatering lineaire, simpele oplossingen voor (het effect van) armoede niet werkt. Ik was vooral geraakt door dit citaat van Tim ’S Jongers (directeur van de Wiardi Beckman Stichting) bij een conferentie van Kansrijke Start:

Je kan bijvoorbeeld adviseren om gezonde groenten te eten, maar voor veel mensen is er niet eens budget om iedere avond eten op tafel te hebben. Of praten over voorlezen aan je kind, terwijl je twee banen aan elkaar knoopt om rond te komen. Besef je voldoende wat er speelt? En wat stress doet met een mens?

Zoals altijd biedt Augeo verschillende manieren aan om meer te leren.

Kijk dus gerust op de website van Augeo over het herkennen van armoede.


Meer weten over armoede en complexiteit? Lees dan deze blog over armoede als wicked probleem.

Vraag je je af waarom je als pedagoog iets moet weten over complexiteit? Kijk dan eens naar deze blog over pedagogische complexiteit.

OP de hoogte blijven?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief. Je krijgt dan elke maand een overzicht van de nieuwe blogs.

0 0 stemmen
Article Rating
Abonneer
Laat het weten als er
guest

0 Comments
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wat zoek je?

Meer weten over hardnekkige pedagogische problemen?

podcast aanvragen

Ik stuur je drie dagen lang, elke dag een podcast waarin ik je vertel wat hardnekkige pedagogische problemen zo bijzonder maakt en wat dat voor jou als professional betekent.

dynamiek in pedagogiek

Deze website maakt gebruik van cookies. Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie: Privacybeleid​