Het diagnosticeren van aanpassingsvermogen

Meepraten?

Kom bij de facebookgroep voor pedagogen die niet bang zijn voor complexiteit!

In dit artikel wordt niet specifiek gesproken over complexiteit, maar een goed verstaander heeft maar een half woord nodig:

“The cumulative impact of individual traits typically accounts for less of the variance in children’s outcomes than systemic factors like the quality of a child’s family, school, or community”

Niet een makkelijk artikel om te lezen, dus vooral voor de liefhebber.

Practitioner Review: Diagnosing childhood resilience – a systemic approach to the diagnosis of adaptation in adverse social and physical ecologies:

https://acamh.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdfdirect/10.1111/jcpp.12306?fbclid=IwAR0kBsuKmNlBbUlgam81A5Fc-eXov4x2lkTXikSQp9zMJ5YdqHbPAqQMEyQ

0 0 stemmen
Article Rating
Abonneer
Laat het weten als er
guest
0 Comments
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wat zoek je?

Meer weten over hardnekkige pedagogische problemen?

Ik stuur je drie dagen lang, elke dag een podcast waarin ik je vertel wat hardnekkige pedagogische problemen zo bijzonder maakt en wat dat voor jou als professional betekent.

logo

Deze website maakt gebruik van cookies. Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie: Privacybeleid​