Wat we van economen kunnen leren

Meepraten?

Kom bij de facebookgroep voor pedagogen die niet bang zijn voor complexiteit!

https://www.wur.nl/upload_mm/b/d/3/464d91b3-b5b6-4391-8e45-3882a5560354_8412102219_EZ_A5_essays_LR.pdf

Complexiteit hangt sterk samen met onvoorspelbaarheid, onzekerheid en onkenbaarheid.
In het artikel van Lex Hoogduin wordt rekenschap gegeven over het verschil tussen
onzekerheid en risico. Dit verschil leidt er toe dat complexiteit niet een ‘probleem’ is dat
kan worden opgelost met ingewikkelder beleid en betere methodes (geavanceerd
projectmanagement). De notie van fundamentele onzekerheid over de toekomst is een
belangrijke oorzaak van de onvoorspelbaarheid en weerbarstigheid van complexe
vraagstukken en zorgt er voor dat een complex systeem onmogelijk volledig te beheersen
is. Er is sprake van een onkenbaarheid van het systeem.

Wel Nederlands, niet over (jeugd)zorg. Maar wel een flink aantal aanknopingspunten voor beleid. (want alle beleid is jeugdbeleid, toch?

dynamiek in pedagogiek

Wat zoek je?

Meer weten over hardnekkige pedagogische problemen?

podcast aanvragen

Ik stuur je drie dagen lang, elke dag een podcast waarin ik je vertel wat hardnekkige pedagogische problemen zo bijzonder maakt en wat dat voor jou als professional betekent.

dynamiek in pedagogiek

Deze website maakt gebruik van cookies. Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie: Privacybeleid​