De invloed van ouders.

invloed van ouders

Meepraten?

Kom bij de facebookgroep voor pedagogen die niet bang zijn voor complexiteit!

TedTalk’s zijn een van mijn favoriete manieren om aan nieuwe of vernieuwende kennis te komen. Het zal je niet verrassen dat daar ook regelmatig praatjes over complexiteit en complexe systemen te vinden zijn.

Zo zag ik onderstaand filmpje voorbij komen. Hierin legt Yuko Munakata uit hoeveel, of hoe weinig, invloed ouders hebben op wat er van hun kinderen terechtkomt. Het zal je niet verbazen dat zij de ontwikkeling van kinderen bekijkt met een complexe bril (anders had ik het hier niet gepost ;-))

Wat mij persoonlijk het meeste opviel, was de reactie van een van haar studenten:

“A few years ago, a student came up to me after the second day of my class on parenting and child development (I’m a college psychology professor). She hesitated for a second, and then she confessed: “I’m really interested in this material. But I was hoping that your class would help me to become a better parent if I have kids someday.”

Dezelfde reden als dat ik Pedagogiek ben gaan studeren! En net als zij kwam ik erachter dat het allemaal niet zo simpel was. Hoe het wel zit? Dat kan je zien in onderstaand filmpje:

Why parents should stop blaming themselves for how their kids turn out

Je kan hier ook de tekst lezen, in het Engels.

Yuko Munakata is hoogleraar psychologie aan de University of Colorado, Boulder.


Wil je mijn verhaal lezen? klik dan hier.

Kijk hier om meer te weten over waarom kennis over complexiteit belangrijk is voor pedagogen.

dynamiek in pedagogiek

Wat zoek je?

Meer weten over hardnekkige pedagogische problemen?

podcast aanvragen

Ik stuur je drie dagen lang, elke dag een podcast waarin ik je vertel wat hardnekkige pedagogische problemen zo bijzonder maakt en wat dat voor jou als professional betekent.

dynamiek in pedagogiek

Deze website maakt gebruik van cookies. Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie: Privacybeleid​